Tuesday, January 19, 2010

Oh Ibu,Oh Ayah..Rindu Pd Mu...

Aku rindu pada mu wahai ibu ku
Oh ayah aku dambakan pesanan mu
Yang tak pernah jemu menegurku
Engkau meninggalkn ku
Di saat aku ingin mengapai kejayaan
Air mata dan doa sentiasa ku utuskan
Semoga engkau tenang di sana

Ini adalah sebahagian luahan aku terhadap kedua-dua ibubapaku yang lama meninggalkan ku.Namun aku redha dengan pemergian mu.Kita di dunia hnyalah sementara hanya pinjaman sementara.Yang hidup pasti akn mati.Cuma amal kita yang dibawa.Ayahku adalah insan yg aku sayang,segala pesanan beliau amt bermakna bagiku.Ayahku seorang ustaz beliau walaupun dlm usia tua tidak pernah jemu menyampaikan ilmu agamanya.Setiap Jumaat beliau akn mengajar di dua buah masjid.Aku selalu mengikuti beliau.Ayah jasamu tetap ku kenang.Terima kasih Ayah.Aku merinduimu.Ibuku pula meninggalku di waktu aku dahagakan kasih sayang seorang ibu.Sebelum ibu meninggal dia sempat berpesan agar aku belajar sampai berjaya.Ibu,Insyaallah anakanda akn penuhi permintaan ibu.Semoga Ibu dan Ayah bahagia di sana..

0 comments: